وبسایت تخصصی گروه زمین بچه های پیام نورواحداهواز***خوش اومدی

وبسایت تخصصی گروه زمین بچه های پیام نورواحداهواز***خوش اومدی

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 1745
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1




کدام آتشفشانهای ایران فعالند
ررسی آتشفشانها در ایران نشان می دهد ایران دارای پنج آتشفشان دماوند،سبلان، تفتان، بزمان و سهند است که از این تعداد سه آتشفشان بزمان، تفتانو دماوند جز آتشفشانهای فعال فعال محسوب می شوند.
  به گزارش مهر، زمین در ابتدا به حالت کره گداخته ای بود که پس از طیمیلیونها سال بخش خارجی آن به صورت قشر سختی در آمد. این پوسته به دفعاتبر اثر عبور مواد مذاب درونی سوراخ شده و سنگهای آتشفشانی زیادی به سطح آنرسیده است. این عمل در عصر کنونی نیز ادامه دارد.
  
  پیدایش کوه های آتشفشانی حاصل فوران مواد مذاب و انباشته شدن مواد است.زمانی که فشار گازها و سنگ های مذاب در هسته زمین بسیار بالامی رود، فوراناتفاق می افتد. فوران می تواند به آرامی ‌یا به صورت انفجاری رخ دهد وجریان گدازه همراه با گازهای سمی‌، پرتاب خاکستر و سنگ و فوران آتشفشانیاست.
  انفجارهایآتشفشانی می توانند تکه های بزرگ سنگ را با سرعت بسیار زیاد به مسافتچندین کیلومتر پرتاب کنند و گاه با مخاطرات طبیعی چون زمین لرزه، جریان"گل" و سیلاب های ناگهانی، بارانهای اسیدی و درشرایط خاص وقوع سونامی‌همراه است.
  
  درایران نیز وجود پنج آتشفشان فعال و نیمه فعال باعث شده است تا دانشمندانکشور بررسی هایی در این زمینه انجام دهند. آنها درصددند تا با بررسیمواردی چون چشمه های آب گرم، اندازه گیری گازهای گوگردی و قطر دامنه هایکوه های آتشفشانی فعالیت آنها را مونیتورینگ کنند تا در صورت فعال شدنآنها به موقع هشدار دهند.
  
  در آتشفشانها برخلاف پدیده زلزله می توان با بررسی روند فعالیت تا حدودیتغییرات احتمالی را پیش بینی کرد از این رو در این گزارش مروری بر حیاتآتشفشانهای کشور داریم.
  
  دماوند ببر خفته
  
  به گزارش مهر، مخروط دماوند در مرکز سلسله کوه‌ های البرز بارزترین فعالیتآتشفشانی دوره "کواترنر" است. به استثنای برخی از فوران های کوچک که اخیراکشف شد، فعالیت جدیدی شناخته نشده است از این رو به آن آتشفشان نیمه فعالمی گویند...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: تبسم مهدوی راد تاريخ: پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to tabasom3tina.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com